הפעלת רקמת שומן חומה (BAT) או אדיפוציטים בז ‘באדיפוציטים לבנים (WAT) (השחמה) היא אסטרטגיה חדשנית כנגד השמנת יתר. הוכח כי Corylin, תמצית תרכובת פלבנואדית מ- .Psoralea corylifolia L, מבטאת השפעות אנטי דלקתיות, נוגדות סרטן ונוגדות טרשת עורקים ומשפרת היפרליפידמיה ועמידות לאינסולין. עם זאת, ההשפעה הטיפולית של קורלין על השמנת יתר נותרה לא ידועה. מטרת המחקר הייתה להעריך את ההשפעה של קורלין על השחמה או השמנת יתר.

במחקר זה דווח כי קורלין הביא להשחמה על ידי העלאת רמות הביטוי של גני סמן ספציפיים של שומן בז’ או של תהליך ההשחמה, כולל cited1, hoxc9, pgc1α, prdm16 ו- ucp1, באדיפוציטים 3T3-L1, WAT ו- BAT. יתר על כן, קורילין גם הפחית באופן משמעותי את משקל הגוף ואת הצטברות השומן, הגביר את הרגישות לאינסולין, והגביר את הביוגנזה המיטוכונדריאלית וחמצון β בעכברים שטופלו ב- HFD ו- DIO. השפעות ההשחמה והליפוליזה של קורלין בוטלו על ידי טיפול מעכב sirtuin 1 (SIRT1) (EX527) וטיפול באנטגוניסט (β3-AR) של קולטן אדרנרגי
(L-748,337). המנגנון המולקולרי האפשרי של קורלין שפועל על השחמה וליפוליזה של אדיפוציטים הוא דרך מסלולים תלויי SIRT1- או β3-AR.

לסיכום, המחקר העלה כי קורלין מבטא השפעות נוגדות השמנת יתר באמצעות השחמת אדיפוציטים לבנים, הפעלת BAT וקידום חילוף החומרים בשומנים בדם. לכן, קורלין עשוי להיות מועמד טיפולי מועיל לטיפול בהשמנת יתר.

מקור:

Chin-Chuan Chen et al. (2020). Pharmacological Research.
https://doi.org/10.1016/j.phrs.2020.105291